torsdag 30 december 2010

Viktigt att träna på det mesta

Igår genomfördes årets sista träningspass. På programmet stod bogsering och allt gick bra. Trots mer än 10 minus kunde jag snyggt och säkert manövrera Formel Veen med en hand på ratten och en hand om bogserlinan.


Om polisen dykt upp är jag inte säker på att de varit överrens med mig om att jag framförde fordonet på ett säkert sätt. Enligt mina källor så är de rätt petiga med att fordonet ska vara försäkrat och besiktigat, har belysning (speciellt vid mörker körning), vinterdäck på vinterväglag och en hel massa annat som jag säkert saknade. Nu dök polisen aldrig upp och jag slapp att få veta vad dessa förseelser sammanlagt hade kostat mig.

Anledningen till bogseringen igår var att vi var tvugna att byta garage. Det nya har jag fram tills att båtarna hamnar i vattnet och därefter får vi se vad jag hamnar. Hade varit trevligt med ett permanent garage men ett sådant får jag inte bygga för Anette. Vår lilla gräsplätt på 10x4 meter är tydligen för viktig för att täcka med betong.

Gott nytt år på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan snacka lite med Anette om betongen. Inga problem.....klart grabben ska ha ett garage !! ;-//Åke

Anonym sa...

Håller med Anette, behåll gräs-
plätten, eller köp ett hus med
plats för minst tre bilar.

God fortsättning från Svenna Hedman