söndag 12 december 2010

Dansk julefrukost

När det är långt till nästa race (1 & 1/2 månad) tar jag till vara på varje tillfälle att stilla abstinensen. Så när danskarna bjöd in svenskar till deras julefrukost tog jag vara på tillfället.

Efter att övertalat Anette om Helsingborgs förträfflighet gällande shopping ordnade det sig så väl att jag kunde samåka med henne till färjeterminalen. I Helsingör hade Ib sett till att en "julefrukost shuttle" stod och väntade. Nu blev det lite mer av limosinservice då jag ensam blev hämtad av Roar.

Det var ett trettiotal formelintresserade på plats och det bjöds på en riktigt bra frukost med allt från sill, lax, varm leverpastej med bacon, skinkstek med knaprig svål, höns i smördegskorg, ris al a mande och godis. Dessutom både öl, snaps och Baylis till kaffet.


Efter 5 h härlig samvaro var det dags att bli transporterad till färjan igen. Roar gjorde detta med bravur även denna gång.

Tanken var att jag skulle ta tåget hem från Helsingborg men som vanligt visade det sig att jag hade rätt. Helsingborg var en bra stad att shoppa i. Anette hade nämligen inte hunnit därifrån varför jag kunde samåka med henne även på hemresan.

Idag kan det säkert bli lite racingsnack igen för strax kommer Formel Vee Anderz & Anna-Maria på besök.

Inga kommentarer: