torsdag 2 december 2010

Fastfrusen

Vet inte om det är kylans fel men just nu känner jag mig helt fastfrusen i garaget. För närvarande saknar jag ett team av mekaniker för allt som jag försöker ta mig för leder till frågor som jag inte kan besvara vilket i sin tur hindrar min utveckling som mekaniker. Nedan följer problem från en okunnigs vardag.

Hur mycket fett på hjullagren ska det vara och ska jag kleta på fett någon annanstans också? Att jag inte har svaret på detta gör att jag inte kan sätta tillbaks mina nysvarvade trummor och nylimmade bromsbackar. Dessutom hindrar det mig att byta ut bromscylindern eftersom jag inte kan pumpa ut bromsvätskan utan att först sätta ihop bromsarna.

Var hittar jag en slang som tål bensin och är flexibel nog att täta runt ett rör som är 41 mm samtidigt som den ska smita åt ett annat rör som är 38 mm? Eftersom slangen ska sitta på var sin sida om mina ben och ska koppla ihop påfyllningsrör och bensintank känns det som om det är ganska så viktigt att slangen uppfyller parametrarna.

Hur får man loss locket till oljetråget som vägrar släppa? Frågan är egentligen hur mycket våld man kan bruka innan man orsakar nya problem och fel?

Innan säsongen är igång är jag övertygad om att mina frågor är besvarade och att jag kommit förbi dessa små hinder.

Vad jag i alla fall har lyckats med är att skicka ut tackbrev till mina sponsorer. Jag håller nu tummarna för att de fortsatt är intresserade av samarbete då det är de som avgör hur mycket det ska tävlas nästa år. Har också börjat fundera på fler företag att kontakta och om du som läser detta har några bra tips eller rent av är sugen på att ansluta dig till Impuls Racing tar jag tacksamt emot ditt samtal.

Se nu till att hålla er på vägen och må gott så länge!

Inga kommentarer: