söndag 11 september 2011

Racerapport från Ahvenisto

Att åka till Finland visade sig vara ett riktig beslut och detta trots den långa resvägen. Kjell var också med som mekaniker och ansvarig för markservicen vilket han även denna gång skötte exemplariskt.

Att köra banan för första gången var med en skräckblandad förtjusning. De första varven gick inte speciellt fort men som tur var fick vi träna så det räckte och blev över. När det var dags för kval hade jag fått upp farten och kvalade in som trea i vår klass.

Starten i race ett var en riktigt usel sådan. Tappade direkt fyra placeringar men lyckades att återta tredjeplatsen till slut. Delar från racet filmat från min bil kan ni se här:


Startade som trea i race två och denna gången gick starten bra. Låg trea hela racet och var inte direkt hotad bakifrån heller. Detta hjälpte tyvärr inte utan på sista varvet lyckas jag få en sladd med ett antal returer så medan jag for fram och tillbaks över banan tog sig Per-Åke förbi. En fjärde plats blev det därmed.

Blev inte allt för ledsen för att jag förlorade tredjeplatsen utan nöjda och glada packade vi ihop och tog oss till Sverige igen.

Inga kommentarer: