tisdag 3 maj 2011

Bättre och bättre dag för dag

Äntligen -  återigen fick vi träffa racingvänner och äntligen fick vi slå upp vår "camp" i depån. Att solen sken och att alla var glada gjorde inte saken sämre.

Lördagens träning gick bra förutom att tiderna inte var de jag önskade. Tidsträningen gick dock bättre med en andra plats på starten som resultat. Eftersom det var en dansk tävling så hade jag missat/inte förstått om det var med flagga eller med lampa som starten skulle gå. Skyller på detta då jag kom dåligt iväg och John tog sig förbi. En kort stund senare körde även Nikolaj om och jag fick snällt ligga bakom och se deras hårda kamp. Ibland lite väl hård för min smak. Slutade i alla fall fyra i första racet och det är inte så illa pinkat. 

Här myser vi med ett gott glas vin - visst är det underbart!

Kvällen åt de flesta en gemensam grillbuffé och efter god mat och dryck kände vi oss något suddiga. Efter en kvällspromenad runt banan kröp vi till sängs vid 21.20. Snacka om orutin!

Far & son Leed trotsade svenskpesten

Söndagen blev riktigt bra. Hade andra tid i tidskvalet men blev återigen omkörd av John. Denna gång lyckades jag direkt köra om honom igen och därefter var det inga problem att hålla andra platsen i mål. Johan Lund som segrade hade jag inte en chans emot, han var helt enkelt för bra. 

Efter att alla race var körda var det gemensam prisutdelning. Jag liksom HKH Prins Joachim med flera tog emot en andraprispokal. 

Patrik 2:a - Johan 1:a - John 3:a

Nu ska bensindunken fyllas på och sedan är det dags för Anderstorp den 13:e-15:e maj.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till silverpokalen!!!
Kram Camilla