onsdag 12 augusti 2009

Packad och glad

Snart är jag packad och glad då jag i morgon ska åka till Våler för att köra till helgen. M4 (Kjell) hänger med och ser till att bil och all service runt om kring fungerar!

Semestern börjar närma sig sitt slut och trots fyra lediga veckor har det blivit alldeles för lite snabb bilkörning. För lite långsam körning har det också blivit men några rundor har vi i alla fall hunnit med i Healeyn.

Men förarutveckling har det hunnits med och nu kan jag kalla mig diplomerad terrängbilsförare!

Det var alltså inte bara barnen som fick leka när vi var på Kolmården.

Under de race som jag har kört har min utveckling av att hinna med att läsa av instrumenten samtidigt som jag kör varit lika med noll. Detta trots att det endast är två saker att titta på, oljetryck och temperatur. Därför har jag nu under min semester provat att köra något större och med en väldig massa fler instrument.

Det var under förra veckans fina dagar som jag fick förmånen att hänga med på en tur till Helsingborg, Ven, Hornbaek och Båstad. Tyvärr tror jag inte att det hjälpte mig att det var så många instrument och motorer att hålla reda på då uppmärksamheten framåt och bakåt inte var fullt lika viktig på sjön. Har ju ingen autopilot heller när jag kör...

Så, nog om min semester och åter till racingen. Nu är det som sagt Våler som gäller och helgen därefter blir det Anderstorp tillsammans med bl.a. Euroboss och Formel Renault. Euroboss är en serie där det körs med F1, Indycars mm tom årgång 2004. Det kommer alltså att gå fort runt Scandinvian Raceway men kanske inte lika fort för mig dock...

Efter Anderstorp blir det Falkenberg och RHK-finalen den 18/9 och därefter blir det som jag berättat tidigare Nuerburgring innan det blir vila inför nästa säsong.

Nu håller vi tummarna att jag kan förbättra min poängskörd i RHK-serien och i Formel Vee-cupen.

Inga kommentarer: