onsdag 13 maj 2009

En 3:e & 4:e plats i debuten

Efter en katastrofal start i A-finalen var jag sist in i första kurvan. Att tappa fem placeringar direkt är inte acceptabelt. Efter en fin uppkörning lyckades jag dock ta mig upp till en hedrande fjärdeplats. Innan dess hade vi kört ett Le Mans-lopp på 1 h och 30 min. Att det bara skiljer en och en halv sekund mellan ettan och trean efter så lång körning är smått otroligt. Vi är nöjda med vår tredje-plats.


Nu var ju detta Vegas sponsorträff i Anderstorp med Gokart men en bra träning var det ju trots allt och placeringarna blir inte sämre bara för att de inte togs med en formelbil!


Att träna är ju viktigt varför söndagens tre pass på Knutstorp var riktigt bra. Att köra bana med Porscheklubben är väldigt lärorikt. Dagen inleds med en nogrann genomgång ute på banan där varje kurva gås igenom. Förutom att köra själv kan man även få åka med en instruktör men det hann jag inte med denna gång. Däremot åkte en instruktör med mig och gav mig värdefulla tips. Bl a tycke han att jag var lite feg med gasen fram mot NGK-krönet men att behöva växla i en kurva, även om den är svag, känns så där. Måste erkänna att det är lite otäckt när Porschen börja släppa ut baken. Jag hoppas verkligen att denna dag ska komma till nytta när vi ska köra här i början av juli.


Bara nio dagar kvar till race, pulsen stiger!

Inga kommentarer: