tisdag 25 maj 2010

Nu är det Spa-dags

Nu är det dags för ännu en weekendresa för Anette och denna gång är det Spa som står på programmet. Kan tänka mig att många av mina vänners fruar är något avundsjuka på Anette som var och varannan helg bjuds på resa av sin fantastiska sambo. Och nu dessutom ska det bli Spa!

Nja, vi får väl se hur nöjd hon är när vi kommit hem efter 200 mil i en Transit med övernattning i husvagn i ännu en bandepå. Jag kommer säkerligen att vara nöjd även om jag inte som F1:orna kommer att hålla 300 genom Eau Rouge. Ska vara glad om jag vågar hålla gasen nere över huvudtaget. Tur att man åker Formel Vee så att farten hålls nere...


Vi kommer att vara nio formel-svenskar som tävlar på Spa denna helgen i allt från F2 till Formel Vee. Det kommer att bli trångt på banan under kvalet då vi blir 75 bilar totalt. Som tur är kör vi race uppdelat mellan bilar med och utan vingar så då blir vi inte mer än max 40 per heat.
Håll nu tummarna att det inte går åt helv... så att vi får hem teamet i tid innan Bugrun för ännu en weekendresa för Anette!
Må gott och kör hårt!

Inga kommentarer: