lördag 16 januari 2010

Jakten på justerskruv

Ibland kan min hobby få mig att fundera på hur illa det är ställt med mig egentligen. Detta är ett sådant tillfälle.

Att beställa justerskruvar är en enkel sak kan man tycka men så är inte fallet. De skruvar som jag beställde först visade sig vara av en art som inte får användas i en Formel Vee. Min hov-leverantör hade tyvärr inte några andra hemma. Beställde därför nya i Skåne av rätt sort som skulle komma i fredags. Tyvärr så kom de aldrig varför jag åkte ner för att hämta. Behövde ju dem tills idag då vi skulle sätta ihop motorn. På vägen hälsade jag på på far och son Persson. Mycket trevligt att träffa dem igen och prata racing. Tyvärr berättade de för mig att de skruvar som jag köpt är skräp och bör därför inte användas. Fick åka till Bredaryd och Jörgen med detta skräp då inga andra fanns att tillgå. Vi letade som tokar på loftet men utan framgång. Efter ett telefonsamtal till Olle så fick vi lov att hämta skruvar som fanns på de motorer som stod utanför hans garage.


Det krävdes dock en del pulsande i snö men då motorerna var för väl inpackade fick vi ge upp. Nu hoppas vi att Jörgen i veckan kan hitta skruvar hos Anderz.
Som tur är tillhör detta ovanligheterna i mitt racingliv för annars hade man väl spärrats in för länge sedan.

Inga kommentarer: