måndag 13 april 2009

De ska va husvagn..

Trodde väl aldrig att jag skulle bli med husvagn men här händer de mest märkliga grejor f.n. Att köpa husvagn är inte enkelt, speciellt inte när de måste vara små. Att sedan titta på husvagn är ännu svårare om man aldrig bott eller knappt varit på besök i en sådan.

När vi diskuterade hur Anette och jag skulle kunna träffas de helger som det är race så svarade jag att det är inga problem med övernattning - det finns gott om plats i Transvestiten och den värsta lukten försvinner så snart man tagit ur Formel Veen. Kort därefter är vi nu ägare av en RC Caravan 320 med en totalvikt på 700 kg.

Fick med mig Ulf i helgen och det knorrades inte allt för mycket när jag meddelade att bilsportmässan med boende på Stora Hotellet i Jönköping bytts mot en depå på Kinnekulle Ring.

Måste säga att Anettes idé om husvagn inte var alls dum.

"Nice and cosy"

2 kommentarer:

Jonas Winbo sa...

Grattis Patrik. En helt naturlig händelse. Du är ju vänligt inställd till husvagnsfolk sedan länge. Minns vår heroiska insats på campingen i Tylösand 1989 när vi räddade trollhättefamiljen ur den brinnande husvagnen. Ni har väl brandsläckare i nyförvärvet?

Patrik Åström sa...

Tack Jonas och bra det där med släckare, ska genast ställa in en sådan. Kan ju inte räkna med att det finns så rediga ungar som vi som passar på mig...