fredag 9 januari 2009

Har jag skaffat bekymmer

En mycket god vän sa till mig för ett par år sedan att jag måste skaffa mig ett bekymmer. Det går inte att leva bekymmersfritt sa han. Jag tog honom på orden och skaffade mig en Austin Healey som tyvärr svek mig och lät mig fortsätta mitt bekymmersfria liv. Detsamma gäller Porschen men nu har jag nog lyckats.


När jag nämner för folk att jag skaffat en Ford Transit från 1995 med 33 000 mil på mätaren får jag bara höra "lycka till" samtidigt som de skrattar. Nu hoppas jag att Vegas redan haft alla bekymmer som Transiten kan erbjuda då motorn renoverats efter ett kamremsbrott. Även bromsar, växellåda, turbo och bränslespridare har varit föremål för renovering. Så vem vet, kanske mitt bekymmersfria liv får fortsätta ett tag till.


Motor: 2500 cc Turbo Diesel
HK: 82
0-100 km/h: en evighet
Topfart km/h: 110 (fortare får man inte köra)

Inga kommentarer: