torsdag 9 juni 2011

Mek på hemmaplan

Inför den gångna helgen tog jag hem bilen för att ha närmre till mekandet. Just nu ligger jag risigt till med garageplats varför detta var den bästa lösningen. Dock så sjunker priset på huset när man parkerar en Transit på uppfarten, i alla fall enligt ett test som Top Gear gjorde för ett tag sedan. Tur att man inte är på gång att sälja.


Dagen som jag valde för att meka var kanske inte den bästa för just detta. Årets varmaste dag, vindstilla och utan möjlighet till skugga gjorde det hela till en utmaning. Svetten fullkomligt sprutade ut ur kroppen så det är synd att denna typ av bantning försvinner fort. Ett par kg mindre hade annars gjort sig fint till helgens race.


Anledningen till att jag utsatte mig för denna plågsamma behandling berodde på att jag i Andertorp tyckte det luktade lite väl mycket bensin. Nu satt jag på line up så det fanns inte tid att leta orsak så det var bara att hoppas på det bästa. Efter att ha tittat över slangarna upptäckte jag att de på ett år börjat spricka. Som tur var bara lite grann men tillräckligt för att några droppar skulle hitta ut. Nu är i alla fall dessa bytta och vi är redo för att köra igen. Dessutom gjorde svärfar ett nytt fäste för batteriet så nu sitter det rejält fast.


Till helgen är det alltså dags för Bugrun och vi är 22 Formel Vees anmälda till start. Riktigt kul med så många bilar. Förra året så var det även 1 666 andra VW-bilar på området och nästan 6 000 människor. Det är alltså upplagt för en riktig folkfest!

Helgen efter Bugrun så ska vi köra Velodromloppet i Karlskoga. Även denna tävling blir något extra. 20 Formel Vees anmälda men även 170 andra historiska tävlingsbilar. Det blir alltså en helg värd att besöka för den som är intresserad av racing.

Nu håller vi tummarna att allt går bra i helgen och att vi endast behöver tanka bensin och diesel inför nästa tävling.

Må väl!

Inga kommentarer: