tisdag 14 juni 2011

Gul silvertejp!

Med gul, ja jag vet, vävtejp så går det mesta att laga. Ett tag misströstade jag när jag trodde att det var kört. Det var inte så enkelt att sätta ihop delarna som jag hoppats på.


Här var jag inte glad och tålamodet var också på upphällningen.


Nu var jag också less på det och var på väg att ge upp. Inget passade!



Men efter sex timmars jobb, 1 kvm aluminiumplåt, 49 popnitar och 25 meter vävtejp så...

Tyvärr kommer denna lagning inte vara för evigt och inte är det speciellt snyggt heller. Får hoppas jag hittar någon som kan banka ihop en ny i aluminium eller kanske det är bäst att fortsätta med plast. 

Stort tack till svärfar Kjell som tog sig tid att hjälpa till trots att han hade fullt upp med att bygga plank hemma hos oss. Tack även till "anonym" som inte vill kännas vid sitt deltagande i denna lagning. 

Nu håller vi tummarna att den sitter kvar hela helgen!

1 kommentar:

Lars-Göran Sjöberg sa...

Byte till aluminium är nog knappast OK enligt Appendix K...

Vi ses på Gelleråsen