måndag 20 juni 2011

Jag har flyt nu!

Känner att jag är inne i ett stim av flyt nu. Nästan allt verkar gå min väg.

Resan till Karlskoga gick bra och väl framme så fick vi upp lägret innan regnet kom. När det var dags för träning hängde regnet i luften men det blev inte så farligt. Och regnet som de lovade skulle skölja över oss under resten av helgen uteblev också. Dock var asfalten blöt och hal när vi tränade första gången men som tur var fanns det fina avåkningszoner av asfalt som jag kunde använda mig av. Andra passet fick jag bryta pga kopplingsproblem men med min tur så löste vi det med hjälp av ett stort gäng Formel Vee-vänner. Rustas var den som bidrog mest, stort tack. Det går bra nu!

Tidskvalet kördes utan några incidenter med en femteplats på griden och en fjärdeplats i klassen som resultat.

Race ett och jag hade bra häng på ledarna. Tyvärr så sladdade bilen som jag jagade vilket gjorde att jag släppte gasen med en piruett som resultat. Blev direkt omkörd av två och plötsligt var jag sexa. Som tur var snurrade jag ett helt varv och lyckades komma ur sandfållan - jag har flyt nu.

Race två och jakten på på tredjeplatsen var hård. När jag hittade en lucka på insidan så hade bilen framför glömt bort att jag låg bakom och tvärade in i kurvan. Detta trots att jag legat tätt bakom i tio varv - det är lätt att glömma. Men som tur var så han jag styra ut i gräset, snurra några varv och fastna på en tuva. Inget gick sönder och det gick att bogsera upp mig - Det går bra nu!

På vägen hem tankade vi i Mullsjö. När vi skulle köra ut därifrån så gick kopplingsvajern på Transiten av. Fick tipset av Åke Persson att det är bara att stänga av motorn, lägga i ettan, vrida om nyckeln och studsa igång bilen. Sen får man lirka i växlarna men det skulle inte vara några problem. Detta fungerade fint trots en vikt på 4,5 ton. Tur att startmotorn köptes ny förra året. Något svettigt, men värst för svärfar, var det när vi skulle ta oss ut på riksväg 40. Motorstopp mitt på vägen med Transit på ena körbanan och husvagn på den andra.  Som tur var (igen) fick vi snabbt igång bilen. Tvåan fick vi först i när vi svängt av efter ett par hundra meter.  Resten av vägen till verkstaden i Halmstad gick fint, inga köer i rondeller och inga andra bilar att behöva stanna för - Snacka om att jag har flyt nu!

Nu hoppas vi att det håller i sig så att det går lika bra för mig när det är dags för Knutstorp!

Inga kommentarer: