tisdag 7 september 2010

Nu är det snart över

Nu är det bara två race kvar innan det är dags att parkera Formel Veen för säsongen. På onsdag bär det iväg till Nürburgring för att vara med i Oldtimer Festival vilket jag verkligen ser fram emot. Denna gång hoppas jag få slippa tät dimma och ösregn som det var förra gången jag körde där. Målet med tävlingen är att säkra andraplatsen i den internationella HMR-serien.

Sista tävlingen för säsongen går på Falkenbergs Motorbana den 25-26/9 och det är ett stort gäng Formel Vees på "griden". Hela 23 bilar är anmälda och det är precis vad vi får lov att vara enligt banlicensen. Det är många år sedan Formel Vee kunde visa upp ett sådant startfält - riktigt kul! Att placerar sig högt i RHK cupen är något svårare än att göra "internationell karriär". Att bli svensk mästare är bra mycket svårare än att bli europamästare. Det finns en avlägsen chans att jag kan knipa 3:e-platsen i RHK-cupen men det mer realistiska målet är att försvara 4:e-platsen.

När ni nu kommer till Falkenberg och tittar (för det gör ni väl?) så är det inte bara Formel Vees som ni får se. Hittills är det fler än 160 historiska bilar på anmälningslistan och 55 lite moderna farkoster som tävlar i Sportvagnsmästerskapen. Det blir alltså en späckad racehelg.

Vilka som är anmälda till Falkenberg ser ni på: http://www.raceconsulting.se/falkenberg2010/Ny1.php

När tidsschemat är klart hittar du det längst ner på: http://www.rhkswe.org/races.shtml

Håll nu tummarna att jag slipper regn och dimma till helgen så hörs vi när jag kommit hem igen!

Inga kommentarer: