torsdag 30 september 2010

Vad gör jag nu då?

Då var tävlingssäsongen slut och hur ska jag spendera min tid? Gissar att det löser sig av sig självt.

Sättet som säsongen slutade på kunde knappast varit bättre. I och för sig med vinst och lite bättre värme i luften men inte annars.
Falkenberg var platsen för slutet i år där RHKs final kördes. Träningen på fredagen gick bra och likaså inledningen på lördagens tidskval. Tyckte jag hade bra fart på bilen men när jag skulle ta hjälp av Nils-Åke och Per-Åke för att hitta bättre spår så gick min gaswire av. Blev därmed utan tips. Nu var det ju tur att det inte var värre...

Efter kvalet kom Nicolas med Stella och brodern Pontus på besök. Pontus är en gammal finbilsmek som haft hand om bland annat gamla Bugattis. Därmed var steget inte långt till att börja fixa med min Formel Vees trasiga wire. Tackar Pontus speciellt för detta och den höll ju också de två kommande racen. Fick samtidigt lite tips på förbättringar att göra under vintern.
Kvalet gav mig plats fem på griden. Tappade ingen placering i starten utan låg bakom Johan, Per-Åke och Nils-Åke. Christer var som vanligt långt före. Höll mig undan för det var tätt mellan bilarna framför mig. Johan knäckte sin nos på Nils-Åkes växellåda och tvingades i depå och därmed bara tre framför. Nils-Åke och Per-Åke körde också tight och visst kunde man se deras däck vara ihop mer än en gång. Jag var förbi båda två några gånger men tyvärr kunde jag inte hålla dem bakom mig. Fyra i heatet men andra tid så i race två startade jag tvåa.
Starten gick bra och var nästan förbi Christer. Tyvärr är jag inte lika tuff i närkamperna varför Christer kom förbi. Hängde på bra de första varven men sen började Lasse komma oroväckande nära. Fick koncentrera mig bakåt och därmed var Christer snabbt utom räckhåll. Lyckades dock hålla undan för Lasse och årets andra pallplats i RHK Cupen bärgades.

Fantastiskt nöjd med säsongen som varit. Jag är hel och bilen är hel vilket är det viktigaste. Vill passa på att tacka mina sponsorer för en underbar säsong, hoppas att vi kan se en fortsättning på samarbetet nästa år. Ett speciellt tack riktar jag till Kjell, Anders och Jörgen för värdefulla mekarinsatser samt alla andra som kommit i min väg under året och gjort mig än mer biten av historisk racing. Anette tackar jag dagligen för att hon orkar med mig och dessutom följer med på tävlingarna men visst är det på plats att göra det så här officiellt också - stort tack alla.

Inga kommentarer: