tisdag 14 september 2010

Hur roligt får man ha på en skala?

Att köra racerbil är fantastiskt roligt men att vara tillsammans med härliga människor på Nürburgring är hysteriskt skoj.

Jörgen och jag åkte Ford Transit samtidigt som Vegas och Agne åkte husbil söder ut. Sammanstrålade gjorde vi vid avfart 44 söder om Hamburg och Gasthof Mienenbüttel. Fantastiska schnitzlar intogs innan vi föll till sömns i våra hospitality units. Efter frukost upptäckte vi att nycklarna befann sig inne i husvagnen medans vi var utanför samtidigt som en låst dörr var mitt i mellan. Nu skulle Vegas besöka en husbilsnasare och som tur var hade de även viss inbrottstalang.

Vi var inte de enda nordbor som var på väg ner. Bosse flög till Halmstad där Ronny hämtade honom för vidare transport till Malmö. På färjan mötte de upp Roffe och Monica.

Väl på plats hade vi det mest trevligt tillsammans med god mat och dryck som förgyllde tillvaron. Ulf dök upp och tog med oss på lokal. Pisten Claus var ett förträffligt hak med mycket god mat. Även en sväng via Dorint's bar hanns med.

Nu var det ju inte enbart nöje som stod på prgrammet utan visst alvar brukades på racing. Nürburgrings GP-sträcka är ganska svår men efter träning och kval kändes det som om jag började hitta rätt. I race ett försökte jag hänga på Ronny i hans Formel Ford men ganska snart fick jag ge upp. Vann dock min klass. Även andra racet vann jag men nu hade Ronny fått upp farten varför jag inte hade en chans att hänga på.

Vegas tog en övertygande andraplats men förstaplatsen fanns det ingen chans till. Aldrig har en så snabb Sport 2000 skådats, kanske inte så konstigt att de aldrig lyfte på huven och blottade motorn.


Roffe hade lite småstrul men troligtvis inget som inte går att lösa med lite justering.

Efter lördagens priscermoni där stora bucklor delades ut till blogginnehavaren bjöd Monica på god mat i deras racebuss.

Tidigt söndag morgon satte jag och Jörgen oss i bussen och 13 h senare var vi hemma igen. Resan är väldigt dryg men är något jag glömt tills det vankas race på kontinenten nästa gång.

Foton från helgen hittar ni på http://foto.impulsracing.se/

Inga kommentarer: