fredag 25 februari 2011

Och jag som trodde jag var klar

Senaste mekarkvällen bjöd på diverse överraskningar. Efter att ha fått fast huvudbromscylindern så var det ju bara att skruva fast nipplarna. Att något kunde vara så in i helv... svårt trodde jag aldrig. Efter diverse primatvrål så lyckades jag till slut.

Sen var det ju bara att fylla på bromsvätska och lufta systemet. Med "gör det själv"-verktyg från Biltema så skulle det ju vara en enkel sak men så var det inte. Fick ringa in min gode vän Anders som hjälpte mig. Äntligen var jag klarl men just det, skulle bara fixa till det lilla glappet höger fram. Trodde att det bara var att spänna till det lite till men när Anders tittade så såg han att problemet var större än så.

Har nu beställt nya spindlar, lager, packboxar och kulbultar - och jag som trodde jag var klar.

Inga kommentarer: