onsdag 9 februari 2011

Kapprustning inom sporten

Det har kommit till min kännedom att det pågår en kapprustning inom historisk racing. Efter att varit runt och tittat hur andra förare och team har det under vintersäsongen har jag märkt att många har det lite för bra.

Det finns bland annat två skåningar som håller sig med en hel bilverkstad och med både markservice samt övernattningsmöjligheter bara meter från verkstaden. Vidare finns det de som inte ens behöver gå utomhus för att komma till sin verkstad. Men värst av allt är att jag upptäckt att det bildats ett gäng med tydliga kopplingar till en klubb som åker omkring på två hjul. Dessa tre herrar har en hel brandstation till sitt förfogande med möjlighet att köra in bilar i två plan. Även klubbrum och bastu håller de sig med. Ryktet säger att härom dagen kunde de ta emot 22 st moppedister från Halstahammar Knutters och kan man i verkstaden ta emot sådana mängder gäster känner jag att jag måste säga ifrån.

Mitt förslag för att få bukt med denna kapprustning som bara kan drabba sporten negativt är att det antal kvadratmeter och den service som man har i direkt anslutning till sin verkstad även måste sättas upp i depån vid race. Det innebär bland annat att skåningarna måste ta med sig en billyft och gängmedlemmarna en hospitality unit som duger för ett F1-team samt en bastu eller varför inte en badtunna på släp.

Själv så föregår jag med gott exempel och har precis samma utrymme vintertid som under säsongen, dvs 2,8 x 3 m. Det är nämligen storleken på min presenning som jag håller till på.


Observera att liften, mc:n och de andra bilarna inte hör till Impuls Racing.

Men med tanke på att alla hjälper mig om jag får problem någon gång så kan de väl få hållas med sina överdådiga faciliteter och inte ska de behöva straffas för det - men en badtunna tycker jag allt att de kan ta med sig. :-)

Inga kommentarer: