onsdag 2 mars 2011

El eller ström, det är frågan!

Just nu ser det ut som om jag haft en större sammanstötning och säsongen har inte ens börjat. 


Det var tur att Anders kom förbi och upptäckte glappet och att han valde att göra något åt det. Axeltapparna på båda sidorna var dåliga och kulbultarna var helt slut. Just nu pressas kulbultarna fast och sen är det bara att få allt annat på plats. Kommer att bli spännande att se om jag kommer ihåg var allt satt. Känns i alla fall bra att få bort glapp och få dit nya fräscha prylar.


Nu när Anders ändå var där så lyckades vi/han även säkra upp elsystemet. Dessutom fick jag en snabbkurs i strömlära så att jag kan klara mig själv i fortsättningen. Men hur var det nu, är det det volt eller ampere som dödar och var det plus- eller minusjord på bilen? Får bli "learning by doing", jag lär ju känna när det blir fel. Undrar förresten om det är någon skillnad på el och ström?

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är skillnad på ström och spänning... Spänning är det du upplever under tävling ;-)

Porschen mår bra och har just fått nya däck. Besiktades med blankt papper (som vanligt) den 21 april,

Hälsningar

Gunnar Nyberg