lördag 27 februari 2010

Oh vilken dag

Att jag inte skulle vara hemma idag var inte så populärt bland de övriga teammedlemmarna men när Anders kallar för mek är valet enkelt. Johan kom över min frånvaro under dagen genom att jag och han gick till Harrys och slukade vingar och revben. Därefter slöt upp vi upp med teamets kvinnliga fägring på Bulls. Att teamets största fan, Malte, underhöll dem under eftermiddagen gjorde ju att det dåliga samvetet mildrades.

Anders och jag hade också en riktigt bra dag. Efter att ha stått och väntat på att Biltema skulle öppna anslöt jag till frukostbordet med nya catchtankar och fem meter bromsrör av kopparnickel.

Dagens förvärv resulterade i en ny hållare för batteriet, en specialgjord rattutslagsbegränsare, avmontering av bromsrör och slangar, renoverat pedalställ, nytt skydd för kopplingen mellan tankarna, låst lite muttrar, monterat ny stol, rätat bärarmar samt säkrat div elkontakter. I och med dagens arbete har bilen säkert blivit ett par gram tyngre men det kommer kompenseras av en ny och lättare kaross.

Dagen har dock fått ett bakslag. I och med den nya hållaren för batteriet har bilen växt med några centimeter. Detta låter inte så mycket men får dock stora konsekvenser. För att få in bilen i Transiten igen måste vi göra håll mellan lastutrymme och kupé, tur det är tunn plåt!

Inga kommentarer: