torsdag 10 september 2009

Årets sista svenska race

Snart är det dags för årets sista race på hemmaplan. Kom därför och njut av bra racing i Falkenberg när det ska göras upp om RHK-mästerskapet.

Det är den 18-20 september som Racinghistoriska Klubbens mästerskap kommer att avgöras. Tyvärr är jag inte med i någon toppstrid men jag lovar att jag ska stå på för allt vad jag är värd och mål nr ett är att ta mig förbi de som ligger närmast framför. Mål nr två, som kanske går stick i stäv med mål nr ett är att ta mig i mål i båda racen. Ni som är på plats blir de första att veta hur det gick.

Hittills är vi 18 Formel Vee’s anmälda och därmed får vi ett eget heat vilket blir roligare både för publik och oss som kör.

Hållpunkter för Formel Vee:

Fredag: träning ett - 09:40, träning två - 12:20

Lördag: Kval - 10:15, Race 1 - 15:20

Söndag: Race 2 - 11:55

160 bilar till kommer att köra under helgen så det finns många anledningar att ta sig till Falkenberg. Deltagarlista och full tidplan hittar ni nästan längst ner på http://www.rhkswe.org/races.shtml.

Må väl så ses vi snart!

Inga kommentarer: