måndag 15 juni 2009

100 %-igt i Karlskoga

Att så många som 11 % av mina fans inte tror på min kapacitet att komma i mål och därmed röstade på att jag skulle bryta samtliga race i helgen gör mig ledsen. När jag däremot ser till antalet fans som gjorde detta val känns det inte lika illa - en röst är ju inte hela världen. Dock var det 55 % som verkligen trodde på mig och denna gång visade jag dem att de hade rätt. Skönt att inte behöva bryta.

När vi tränade på fredagen var det inte alls kul. Ösregn och vattenplaning hela tiden. Behövde bara ett par varv på mig för att lyckas ta mig ut i sandfållan och tvingas assisteras av bärgare för att komma loss. Som tur var hände det inget med bilen utan jag kunde komma ut och få några varv till. Eftermiddagens pass var inte riktigt lika illa då det kändes lite bättre i regnet - dock långt ifrån bra.

Självförtroendet var inte på topp när det var dags för lördagens kval. Dock fick jag, efter min förmåga, fart på grejorna och lyckades få till en hyfsad startplacering. Själva racet har ni ju läst om i mitt förra inlägg så det hoppar jag över nu.

Innan jag skriver om söndagens race måste jag framhålla min fantastiska mek denna helg. Pga skolavslutning tvingades hon åka tåg, buss och taxi för att ta sig fram till banan på fredag kväll. M3 skötte sina sysslor med bravur och visade sig vara duktig på att laga mat, diska, bädda, städa och se till att jag hade det bra precis hela helgen. Dessutom tog M3 fina foton och fler av dessa kommer att läggas ut på bloggen senare under veckan. Puss på dig Anette!



Ett av dessa foton är när jag är på väg ut ur min "pitbox" och på väg till söndagens line up.


Som jag tidigare skrivit så är jag en mes i starten. Denna gången gick det mycket bättre men Åke lyckades ändå ta sig förbi.


Racet var till en början tight och jag fick jaga Åke en bra stund innan jag lyckades ta mig förbi. Tyvärr så fick jag aldrig till sista kurvan och tappade varje varv avståndet till Caj och tvingades ge upp kampen att ta ytterligare en placering.


Åkte därefter i lugn och ro och tyckte att jag hade koll på läget. Men - plötsligt dyker den andre Åke upp i backspegeln. Han hade gett sig tusan på att köra om mig och körde plötsligt mer än 1 sek snabbare per varv än mig. Dock lyckades jag precis komma före i mål. Marginalen till Åke var nio hundradelar!

Ännu en fantastisk helg var till ända och de 5 timmarna hem kändes inte allt för sega. Nu längtar vi till nästa race den 3-5 juli på Knutstorp - hoppas att få se er då!

Inga kommentarer: