tisdag 31 mars 2009

När jag kom fram var det stängt...

Peter Wahlbeck skrev en gång en sång som handlade om Ullared. Det gick ungefär "...och när jag vi kom fram så var det stäng - bränn ner Ullared, bränn ner skiten.

Efter att ha längtat i ca. 5 månader på att få komma ut och köra formel veen var det äntligen dags idag. Jag och svärfar Kjell satte oss i bilen för att ta oss till Scandinavian Raceway med ett kort stopp hos Vegas på vägen. Vi var först på plats och strax efter kom ett ekipage från Kalmar. När bilen hade lastats ur så fick vi veta att det inte skulle bli någon träning. När första chocken lagt sig fick jag veta att det berodde på att sjukvårdspersonalen kastat in handuken bara timmar innan start. Vet inte anledningen till varför men just då struntade jag i vilket. Det är här som Wahlbeck kommer in - byt ut Ullared mot Anderstorp och ni vet vad jag tänkte just då. Med hängande huvud var det bara att rulla in bilen igen.

Som tur är jag inte långsint och självklart vill jag inte bränna ner min födelseort. Dessutom löste det sig på så vis att jag i lugnt tempo och på egen risk fick ett par varv. Bara att rulla ut bilen igen.
















Bilen kändes bra att köra och när jag väl vågade varva ut så kändes det riktigt bra. Självklart kommer det ta ett tag att bli en hyfsad förare men jag ska utnyttja alla möjligheter som kommer ges till träningar.

Impuls Racing samlade en stor supporterskara idag. Vet inte ens om HBK kan mäta sig med denna när de spelar träningsmatch på B-plan. Eller vad sägs om svärfar Kjell, morbror Rolf, morbror Magnus, kusin Kalle, Vegas, P-M, Jörgen och ytterligare en handfull "hang arounds". Tänk så många det kommer att komma när det väl blir race...


Äntligen är vi igång - nästa gång blir det åka av på Kinnekulle!

Inga kommentarer: