fredag 21 januari 2011

Televinkens trafikskola

1973 när jag var fem år och satt jag på Scandinavian Raceways huvudläktare och såg på när riktigt coola snubbar körde F1 var jag tyvärr lite för liten för att fatta hur bra det var. Detta förstår jag först när jag ser filmen Champions Forever. Se til att ha 1 h och 15 min till övers, slå på helskärmsvisning, skuva upp ljudet och njut.


Champions Forever from gt4zone on Vimeo.



1973 gick jag även i Televinkens trafikskola och lärde mig åt vilket håll man ska titta åt innan man ska gå över gatan, dvs åt båda hållen.

Tänk om vi istället diskuterat spårval, att man ska köra mellan de heldragna linjerna, inte bryta heldragen linje när man kör ut ur depån samt vad alla flaggor betyder. Då hade man kanske kunnat knipa en plats i ett team när man växt till sig och Emerson, James, Jackie eller Jacky blivit för gamla...

Inga kommentarer: