tisdag 15 juni 2010

Blåst på Bugrun

Har redan hunnit packa och handla inför kommande helgs race i Karlskoga men jag har inte hunnit få ner förra helgens race i ord här på bloggen. Här går det nämligen i ett och därmed får jag svårt att hinna med - men nu så!

Under den korta tid som racingnomader så har vi lärt oss en hel del men inte tillräckligt visade det sig. Att komma ihåg att packa allt kan ju tyckas vara en enkel historia men inte för mig och Anette. När vi sitter i vår Transit på väg till Mantorp kommer vi på att vi glömt våra handdukar. In i Gränna utan att hitta någon som säljer handdukar och lika så i Ödeshögs by men "Skattegården" utmed E4:an hade till slut. Pga detta letande på småvägar förlorade vi en hel del tid men eftersom det inte finns någon affär vid Mantorp Park så hade vi inget val. Nu trodde jag fel. På andra sidan vägen om banan ligger nämligen Mobilia, Citygross och Jysk och jag tror nog att någon av dem kunde haft en handduk åt oss. När Anette packar upp så hittar hon de icke glömda handdukarna - suck.

Glömde gjorde vi däremot delar av maten och redskap för att laga till det som vi fick med...

Första natten sov vi inte många timmar. Inte pga det tunga partyt som det brukar vara utan pga storm och regn. Var orolig precis hela tiden att husvagnens markis skulle få oss att lätta samt att tältet över Formel Veen skulle flyga iväg. Nu klarade vi oss som tur var.

Racemässigt så blev det en hel del köra och lördagens race slutade med en fjärde plats. Lika så på söndagen. Tyvärr var det ganska tråkiga race för min del där jag låg ca. 50 meter bakom de andra som jag såg hade en bra fight och säkert hur roligt som helst. Att köra race alldeles ensam då jag heller inte var pressad bakifrån är inte allt för upphetsande. Måste erkänna att jag hoppades att de framför skulle stöka till det för varandra. Kanske inte krocka men i alla fall snurra lite så att jag också kunde få vara med. Är det fult att tänka så? Får nu ladda mentalt så att jag kan ta upp jakten. Gasa mer, bromsa senare och se till att hålla varvet uppe får bli melodin på Gälleråsen.

Foton från helgen hittar du på http://foto.impulsracing.se/

Ha det bäst så hörs vi snart igen!

1 kommentar:

WendelaHemberg sa...

tack!!! du har också en fin blogg :)))))