tisdag 19 januari 2010

Små bekymmer

Små bekymmer hopar sig men så länge de håller sig till små får jag vara glad. Ett av mina bekymmer just nu är att jag inte kan logga in på DHLs server och mail från tåget och därmed har det svårt att jobba. Fördelen med detta är att jag får lite tid över till att skriva ett inlägg.

Ett mycket litet bekymmer är att stötstångrören måste bytas ut. Vi enades om att satsa på kvalitet och inte köra med de i nylon. Den modell vi tänkte köpa hade en leveranstid på över två veckor så det fick bli en lite dyrare variant. Några hundra hit eller dit kanske inte låter så mycket men jag tycker att det blivit lite väl många hundra upp på senaste tiden. Tur då att jag valt budgetvarianten av racing!

Nästa lilla bekymmer är att det är väldigt svårt att inom ett par veckor få tag på vettiga kolvbultslås. Först gav vi upp tanken på lås i teflon men när det visade sig att även de enklare låsen var svåra att få hem snabbt är vi tillbaks på ruta ett. Jag har sökt överallt efter teflonlås som passar men inte någonstans finns de att köpa. Frågan är nu om det är rätt tänkt att låta specialtillverka låsen då det är min huvudkonkurrent nr Ett som lovat att själv svarva till ett gäng. Nu hoppas jag att han hellre kör förbi mig på banan än kör om mig i depån.

En sak som är säker är att alla dessa små bekymmer kommer att leda till att jag kommer att bli hur snabb som helst på banan för visst måste det gå snabbare med high performance stötstångsrör och specialtillverkade kolvbultslås eller...

Inga kommentarer: