måndag 21 december 2009

Galen eller ej

Nu när kalendern för nästa års racing börjar bli klar så längtar jag mer än någonsin att få börja köra igen. Men innan dess ska bilen göras klar. I mellandagarna planerar vi att starta översyn och service av motorn och det känns riktigt bra att få det jobbet uppstartat.

Vad drömmer jag då om att få köra nästa år? Förutom de svenska RHK racen vore det skoj att köra med danskarna i Köpenhamns stadsrace om möjlighet ges. Ännu roligare är det om vi kommer iväg till Spa i slutet av maj. Och då tillsammans med ett bra gäng svenska Formel Vee-förare. Att även möjlighet ges att få tävla under Oldtimer Festival på Nürburgring gör att drömmen om två turer till kontinenten väcks. Låt oss se vad som händer...

Min taktik att presentera hela kalendern med de 19 planerade tävlingarna för Anette fick önskad effekt. "Du är galen" blev hennes respons. Nästa steg i min plan var att tala om att jag endast tänker köra nio av dess, dvs inte ens hälften men det gick inte riktigt som önskat. Tanken var att hon skulle säga "vad bra" och "det är ju inte så mycket" men tyvärr fick jag veta att jag fortfarande är galen. Vi får väl se om hon kan göra mig friskare eller om jag får fortsätta att vara lyckligt galen.

1 kommentar:

Jonas Stellemark sa...

Hej Bor i Oskarsström och går och funderar på att köpa en Formel VEE som komplement till den Saab 96t -61 jag har stående just nu. Skulle vilja kika på din avseende strl och om jag 195 cm 110 kg får plats i en. Hör av dig om du har lust jonas@stellemark.com
Jonas