fredag 9 januari 2009

Ett steg i taget i mekarvärlden

Arbetet mot en "racing karriär" fortskrider. I mellandagarna fick vi motorn på plats igen. Detta efter att lameller bytts ut samt nya packningar runt om. Förhoppningsvis lyckades jag och Vegas skruva fast allt som ska skruvas fast igen. Vill ju inte att Jörgen ska behöva rätta till fler misstag gjorda av mig. Att dra av en skruv i motorblocket kanske inte är det värsta som kan hända men vi får hoppas att det stannar där. Nu ser jag i fram emot att motorn ska köras igång - jag har ju aldrig hört den på nära håll.

PM och jag (mest PM) har även påbörjat flytt av pedalställ. Det är ju bra om jag räcker ner så att det kan bli lite fart i ekipaget. För det behöver vi se till att gasvajern löper lätt men det är nog en enkel match. Att flytta utlösaren för brandläckarn ska vi nog också klara av.

Ser fram emot nästa mektillfälle.

Inga kommentarer: