onsdag 16 oktober 2013

Impuls Racing går i ide

Hej, efter fem år, sju träningsdagar, 34 racinghelger på 12 olika banor i sju olika länder och i fyra olika cuper är det dags att lägga hjälmen på hyllan.

När jag köpte min Formel Vee på Blocket visste jag inget om klassen och hade aldrig sett en Formel Vee köra på bana. Det var en ruggig tur att impulsköpet föll på rätt bil i rätt klass och med rätt typ av racerförare. Bilen var ganska enkel att underhålla och förhållandevis billig att driva. Klassen innebar många möjligheter till tävlingar både i Sverige och utomlands. Racerförarna bestod av hjälpsamma människor som varit med och startat Formel Vee i Sverige men också nya inom racingvärlden (dock ingen med lika lite kunskap som jag).

Tycker det är fantastiskt att det är möjligt för en som inget begriper om bilar och motorer ändå kan köra så mycket som jag har gjort under åren. Plånboken har naturligtvis fått lida men tíllsammans med sponsorer har jag lyckats att få det att gå ihop. Dessutom har jag fått hjälp av mina vänner i klassen med att laga det som gått sönder och det som jag själv gjort sönder när jag försökt serva bilen.

Bara för att jag gjort mig av med bilen så kommer jag inte sluta engagera mig i racing. Tanken är att jag fortsatt ska lägga tid på vår klubb Formel Vee Sverige och om något intressant dyker upp kan jag även tänka mig att engagera mig i annat inom historik racing. Framför allt kommer jag fortsätta åka på tävlingar och njuta av racing från sidan.

Ett jättestort tack till alla som hjälpt mig under åren - ingen nämd ingen glömd!





Inga kommentarer: