måndag 11 mars 2013

Nu börjar det bli klart för race

Det har blivit många timmar i garaget tillsammans med Anders den här vintern men vi har fått mycket gjort också. Jag säger vi då Anders hjälpt mig otroligt mycket och trots detta så har han ändå hunnit med att renovera sin Formel Vee ut i minsta skruv.

Naken och kall!
Min bil har fått framvagnen riktad samt nya lager och bussningar. Karossen har blivit lackad och ny motorkåpa har tillverkats. Nya infästningar för bågen har tillverkats för att höja säkerheten och för att fortsätta på temat säkerhet har nya bälten införskaffats och infästningarna för dessa förstärkts. Dessutom har det blivit obligatoriskt med nackskydd i år varför ett sådant också har köpts. En ny och hel ratt är på plats men viktigast av allt är nog att växelväljaren har renoverats och förbättrats. Låt oss nu hoppas att ofrivilliga stopp pga. oförmåga att växla förhindras. Dessutom har dåliga muttrar, skruvar och bultar bytts ut och el-systemet har fått sig en översyn mm.

Motorn har även fått den så nödvändiga oljan i sig igen och visat sig låta precis lika bra som förra året!

Allt detta arbete hoppas jag ska leda till att racinghelgerna ska fokuseras på att köra och inte på att reparera.

Det ser ut att bli en hel del racing i år med start på Zandvoort under påskhelgen. Därefter blir det fyra race runt om i Sverige innan vi åker till Belgien och Spa i juli. Sen återstår bara ett race för min del och det blir i Falkenberg i september.

Påklädd och nylackad!
Jag passar på att tacka alla sponsorer och andra som hjälpt mig att få ihop ytterligare en racingsäsong - det ska bli hur kul som helst att ge sig ut och tampas på banorna igen.

På återhörande!

Inga kommentarer: